Temerin – Bačka Topola – Palićko jezero – Temerin

Stigao je i novembar, ali je vreme pravo prolećno pa je šteta ne iskoristiti ga za vožnjicu. Zovem nekoliko drugara, ali se svi nećkaju, jedino je Lacika taj na kojeg mogu da računam. Pada dogovor da odemo do Palićkog jezera, ali da usput svratimo i do jezera u Backoj Topoli.

Krcemo prema Beceju,ali se odvajamo za Nadalj, i stizemo u :

poznatoj po kobasicijadi, i najdužoj kobasici koja drži rekord u Guiness-ovoj knjizi rekorda.Tu stanuje i naš drugar Motoras, zbog kojeg se i zaustavljamo da ga nazovem da nam se pridruži. Naravno, ni on ne sedi kući skrštenih ruku, i on se vozi, i vidi slučajnost – baš je na Palićkom jezeru 🙂 Nema veze, ako stignemo na vreme, možda se i vidimo.

Iz Turije možemo da biramo između dva pravca koji vode do Srbobrana. Biramo put preko naftnih polja, jer je asfalt monogo bolji, saobraćaja skoro da i nema, ali zato ima da se vidi ovo:

Volim tu na mostu malo zastati i uživati u pogledu.

Kao što sam pomenuo, tu su i bušotine, pumpe rade punom parom 🙂

Put ide dalje prema Srbobranu, kao što sam rekao – bez saobraćaja i bez rupa

Nažalost dobar put prestaje na izlasku iz Srbobrana. To je stari E75 koji je bio izuzetno opterećen saobraćajem do izgradnje auto puta. Ko se već vozio od Sremskih Karlovaca do Indjije, zna o kakvom je putu reč. Ovo je isti taj put i ništa nije bolji, a takav je sve do Bačke Topole.

O nekadašnjem saobraćaju svedoče i brojni napušteni restorani, kojima je zlatno doba isteklo sa puštanjem auto-puta u saobraćaj.

Predeli su inace tipični za Vojvodinu. Pšenica je već nikla

I najzad ostavljamo truckavi put za nama i stižemo u Bačku Topolu

Ako ste kupovali proizvode od pilećeg mesa koje se proizvode u Topoli, ovo je to mesto:

Centar grada

Stižemo i na prvo naše odredište, na jezero.

Ovo mesto zaslužuje da se malo više o njemu govori, a trebalo bi možda i da se nadje u predlozima za neka nova BJB okupljanja. Prostor je ogroman, travnat, drveća ima u izobilju, plaža je betonirana i izuzetno dugačka. Tu su i razni tereni za sportske aktivnosti, igrališta za decu, i splav restoran.

Plaža:

Slika za desktop :

Na obali se nalazi i pešačka staza sa bezbroj klupa, a na kraju staze ovo:

Pa još malo okoline:

ovde se lepo vidi pešačka staza i više molova.

Ima mesta i za kampovanje

Idemo dalje, jer do Palićkog jezera nas još deli nekih 40km. Medjutim, posle svega 3km, pravimo sledeću pauzu – ne zbog kafe nego se tu nalazi hipodrom Zobnatica, koje je opet jedno prelepo mesto, pa bi bila šteta ne posetiti ga.

Čelični i kameni konji 🙂

Lacika je uvek spreman za neku šalu 🙂

Tu se nalaze brojni objekti – hotel, muzej, galerija ali nažalost sada nemamo vremena da sve obidjemo. Ipak stajemo da bacimo pogled na mini zoo vrt

Nema baš puno životinja, svega nekoliko paunova, labudova, morki, par divljih svinja

i jedan pitomi bambi.

Iza zoo vrta se prostire jezero,do kojeg se može i spustiti

Ceo prostor je okružen lepim parkom sa stazama za šetnju i igralištem za decu.
Zgrada muzeja:

Pošto smo videli koliko smo mogli za ovo kratko vreme, sedlamo konje i krećemo dalje. Prolazimo kroz naselje sa nesvakidašnjim nazivom:

Prolazimo kroz Suboticu, gde se zbog sve bližeg mraka ne zaustavljamo, a imalo bi se šta i tamo videti. To ćemo ostaviti za neku narednu vožnju. Dolazimo do cilja našeg putovanja, u Palić.

Na jezeru možete iznajmiti razna povila

prošetati se obalom ili iznajmiti biciklo.

Skakati na trampolini 🙂

U blizini je i sportski aerodrom, pa je i ovaj motorni zmaj verovatno odatle poleteo.

Pada prvi mrak, dok mi pijemo kaficu, pa je vreme da se polako spremamo i krenemo. Evo još nekih slika, pokušao sam da što vernije uslikam suton.

U povratku idemo preko Šupljaka do Kanjize. Šteta što je mrak, a tek je oko 5 sati, pa ne svraćamo na Ludoško jezero kod Šupljaka. I to će morati da sačeka neku narednu priliku. Dalje nas put vodi preko Sente, Mola, Bačkog Petrovog Sela, Bečeja, i Bačkog Gradišta. Noć je topla, pa je vožnja i dalje uživanje. Po dolasku u Temerin, svraćamo u klupske prostorije da uz jedno lepo točeno pivo saberemo utiske, malo popričamo, pa kud koji, motoraši moji 🙂

Ova tura je dugačka 225km, i sledeće sezone kada budu duži dani sigurno ćemo da je ponovimo, i da obidjemo i mesta koja smo sada zbog kratkog dana izostavili.

Javite se, pa da idemo zajedno!

Autor Joska

2 Komentara za “Temerin – Bačka Topola – Palićko jezero – Temerin”

1. Jozef says:

extra su ti fotke bravooooo

2. iv24430 says:

super,bas su me ove slike podsetile odakle i ja poticem…