Kroz pet država za pet dana

Prošlonedeljni praznički dani jednostavno nisu mogli da prođu tek tako. Dva slobodna dana (+ još dva da se premosti do vikenda) – to je već sasvim dovoljno da se napravi jedna pristojna tura. Vremenska prognoza je pomalo nepovoljna, ali ni to nas neće sprečiti u nameri da stignemo do mora. U svakom slučaju, sezonu valja i zvanično otvoriti!

Plan je bio sledeći – proći kroz pet država za najviše pet dana! Možda vam se na prvi pogled čini da je to vrlo ambiciozno, ali ako vam kažem da su u pitanju Republika Srpska, Federacija BiH, Hrvatska, Crna Gora i Srbija, plan postaje sasvim ostvarljiv.

Konkretno, planirana ruta je bila sledeća: polazak iz Beograda 1. maja što ranije, da bi se preko Kuznima, Bijeljine, Zvornika, Vlasenice i Sokolca već popodne stiglo do Sarajeva. Za drugi dan je predviđena vožnja pored Jablaničkog jezera pa dolinom Neretve do Mostara. Treći dan smo kroz Herceg Bosnu stigli do Metkovića a zatim msagistralom do Dubrovnika. Četvrta etapa je bila i najkraća, preko Cavtata do Herceg Novog i dalje kroz Boku do Kotora. Peti dan je bio rezervisan za povratak, pa smo u jednom dahu prošli kroz Grahovo, Trebinje, Bileću, Tjentište, Foču i Višegrad da bi se preko Užice i Čačka vratili kući. Sve zajedno je na kraju prema cajgeru ispalo nešto manje od 1400 km. No, da pođemo redom…

Dan prvi, Beograd – Sarajevo

Kao što to obično biva, polazak od kuće nije bio moguć u planirano vreme, ali smo zahvaljujući “brzoj vožnji” autoputem do Kuzmina i kratkom zadržavanju na granici sa Republikom Srpskom do Zvornika stigli taman na vreme za rućak. Pre mesec dana smo prošli uz Drinu ali sa naše strane i bilo nam je krivo što nismo mogli da svratimo do motela koji se nalazi na zaista lepom mestu. U pitanju je vidikovac sa koga se vidi čitavo jezero i još “pola Srbije”. Nismo se prevarili, terasa je praktično iznad same vode što čitav ambijent čini vrlo atraktivnim.

Nakon kraćeg odmora smo nastavili dalje i polako počeli da se penjemo po bosanskim brdima. Za divno čudo, put koji vodi preko Vlasenice, Han Pijeska i Sokolca je u odličnom stanju. Saobraćaj je vrlo slab pa nas ništa ne sprečava da ponovo ubrzamo i uživamo u krivinama. Prilaz Sarajevu sa ove strane je vrlo direktan. To znači da se pred vama iznenada otvara panorama grada i već za par minuta ste na Baščaršiji! Naravno, iskoristili smo priliku da se malo prošetamo i napravimo par fotografija.

Tek tada smo primetili da je sunce već zašlo i da je vreme da potražimo neki smeštaj. Listajući druge moto forume saznao sam da u Sarajevu postoje dva hotela koje nude smeštaj po povoljnim cenama. To su Banana City i Braća Mujić. Iako je ovo rešenje u prvi mah izgledalo povoljno, na licu mesta sam shvatio da se oba hotela nalaze u novom delu grada tj. nekih 7-8km od starog centra pa smo zato odustali od njih. Na sreću, usput smo naleteli na neku malu agenciju koja nudi privatni smeštaj. Odluka je brzo pala – smestićemo se u jednosobnom stanu koji se nalazi na svega par stotina metara od čaršije. Domaćini će nam čak dozvoliti da motor smestimo u garažu koja se nalazi ispod našeg prozora. Mnogo bolje od hotelske sobe i otvorenog parkinga, a po istoj ceni – ukupno 60KM!

Dan drugi, Sarajevo – Mostar

Odmorni i raspoloženi krećemo dalje. Pošto je vreme i dalje lepo, odlučili smo da pre nego što nastavimo prema Mostaru, još malo prošetamo kroz grad. Čaršija je u jutarnjim časovima skoro pusta iako su mnogi dućani već uveliko otvoreni. Usput nailazimo na čuveni Morića han, pa koristimo priliku da se počastimo pravom bosanskom kafom koja se pije iz fildžana i uz obavezan ratluk.

Glavni put prema Mostaru vodi preko Ilidže a to je omiljeno izletište svih Sarajlija. Bilo bi zaista šteta proći a ne svratiti makar na pola sata do vrela Bosne i videti ove predivne izvore! U velikom i lepo uređenom parku se možete prošetati pored nekoliko malih jezera u kojima plivaju labudovi i uživati u žuboru vode. Šteta što se parkiranje motora naplaćuje po punoj ceni – 2KM.

Magistralni put Sarajevo – Mostar je dovoljno širok i uređen da primi sva vozila koja idu ovim pravcem. To znači da je vožnja sasvim opuštena i da ima dovoljno vremena da se uživa u prirodi. Iako je u dolini već sve zeleno, na vrhovima je i dalje zadržava sneg pa je kontrast koji prati smenu godišnjih doba još uvek vidljiv.

Nakon svega tridesetak kilometara stižemo do Jablaničkog jezera i stajemo pored restorana koji nosi naziv “Bagrem”. Nije ni čudo obzirom da se svuda oko njega nalaze stabla bagrema i to u punom cvetu! Pravimo pauzu za rani ručak i uživamo u suncu. U tom trenutku nismo još ni slutili koliko će nam ovako lepo vreme nedostajati!

2 Komentara za “Kroz pet država za pet dana”

1. moke says:

Svaka čast super putopis,samo jedna ispravka, u naslovu bi trebalo da stoji 4 države za pet dana,jer kolko znamo Federacija BiH i Republika Srpska su jedna država pod imenom BOSNA I HERCEGOVINA! LIJEP POZDRAV iz Bosne i Hercegovine (Federacije i RS-e)